B.E.Y.O.N.D. H.O.R.I.Z.O.N

B.E.Y.O.N.D. H.O.R.I.Z.O.N
journey through a long winding road

Thursday, December 11, 2008

speaking of Bukit Antarabangsa's landslide victim

I just want to talk about one of the victims which happened to be my boss. When I first heard the news, called one of my colleague ( my boss most trusted employee since she’s been working with him for 16 years turn 17 next year) straight away to know whether boss and rumahnya survive or not. Fortunately, they survived because well.., dia tengah makan angin kat east coast.lalalala… So okla, takde issue. Aku pun takde la sibuk2 nak call dia tanya khabar kan since selama ni dia sgt secretive pasal kehidupan peribadi dia. Karang aku call dia tanya plak mana aku tau dia tinggal kat situ. Kang dia ingat aku kepoh je.

Pastu masuk keje ari selasa baru aku tau rumah dia tak roboh tapi retakla and rasanya dh tak boleh duduk situ. Mula2 dengar kesianla especially bila tengok muka dia kat opis. YES! Still masuk opis tu. Biasala ca ya nun alif. Sedangkan bapak dia mati pun opis bukak. TAPIIII…… bila dia start buat hal, asyik carik salah orang, semua tak betul, orang tanya kabar dia marah, tak tanya kabar pun kena marah….mmg mcm tuuutttt lah, senang aje aku, padan muka ko la! Tuhan ku dah byrkan cash utk aku. Masa ko senang mcm2 ko ngata pekerja2 ko yg susah ni. Tak pandai simpan duitla, malasla, sekejap2 sakitla,…boss did u know kitorang susah bukan sebab kitorang mintak tau. Sakit pun kitorang tak mintak. And kitorang malas bukan sebab kitorang dilahirkan malas (buktinya takkanla kebanyakan pekerja ko ni bangun pagi masak nasik sebab nak bwk bekal pegi keja) tapi lebih kepada nk balas dendam atas kekurangajaran ko. ADA PAHAM?? Sila-silakanlah paham ye. Sometimes I taught, bila benda ni jadi (landslide) I hope they (orang2 kaya itu) learn something la. Kita manusia ni sama aje. Cuma yg nmpk beza rezki ko kat dunia ni lebih sikit. So jgnla nak tunjuk lagak. I read somewhere….no..actually someone told me. dia ade pegi kat tempat kejadian sebab menolong salah seorang mangsa utk pindah2kan barang. Makanan utk mangsa and petugas2 adalah disponsor oleh well u know who.. boleh tak ade sorang mangsa ni dia ckp dia tak mkn makanan2 camni. SEE??? Sakit ati tak camni? Ko dahla dlm kesusahan, still nak demand2 lg. I guess ni la sebab petugas2 kat situ malas nak nolong mangsa2 ni. Dlm kesusahan pun nk berlagak!!manusia jahanam btol. Tak puas ati ngadu kat press. Nmpak salah org je. Ingatlah, masa ko senang pun mungkin ko pun ade buat salah kat orang lain kan? Who knows??? Sama2 la kita saling bermuhasabah diri including myself.

Huh!!panjang sungguh coretan ku ini..ini hanyalah nukilan berdasarkan pandangan peribadi aku sahaja. Sekiranya ada yang tersinggung harap maaf. Ini adalah suara ketidakpuasan hati aku pada salah seorang mangsa di opis aku ini. Sekian….

No comments: