B.E.Y.O.N.D. H.O.R.I.Z.O.N

B.E.Y.O.N.D. H.O.R.I.Z.O.N
journey through a long winding road

Thursday, March 5, 2009

Me in March...

Me in March…

There’s nothing special about March, actually. It’s already 5th. Since my wedding last January, my life is just flowing. Nothing unusual happen. I have to put a stop to it. I mean if life is going to be like this, heading nowhere, I’m afraid that at certain period I’ll be de-motivated. I don’t want to be de-motivated. I’ve been there once and it was bad. Really bad. Mandom!

Aku adela plan2 nk further study, but knowing myself very well, I don’t think it’s a good choice. Aku mmg malas belajar. Dari dulu lagi. Buat degree pun nasib je lepas. Hiiisshh!! Mmg malas la nk mengadap assignment la, kuiz la, test la…..Horror!! Aku penah dpt markah 0 tau utk 1st test. Subject Mass balance. Dah la tu carry mark ke final. Tawakkal je masa tu. Dah set dah kat otak, kena repeat pun repeatla. Takde hal. Tapi nasib baik lepas cukup2 makan. Syukur…tau kenapa buleh dapat 0? Sbb aku sibuk wakil kolej main bolatampar. Mlm beforeexam tu ade match. Habis match dh penat, mana smpt study. Bnyk giler la tentang kemalasan aku kat U. To those yg rapat ngan aku kat U mesti tau bnykla hal kemalasan ni. Lindos especially. Ingat tak kita gi mkn Kenny Roger’s kat Mines padahal esok ade test Thermo?? Dgn alasan, blaja mcm nk rak pon mesti tak bleh score!! Tapi kita scorer kan Dos?? Hehe.. Tu subject Dr Amran tu, Oil and Gas Engineering, ade kita study sblm masuk exam? Takde kan? Tgk aper kita dpt? LULUS jugak!! Grad jugak kita akhirnya dengan sungguh bergaya. Gaya mesti ada. Itu mesti!!

Selain dr nk further study antara option yg still under consideration ialah belajar menjahit. Tp planning bila nak start tu blom ada sbb nk ambik cert pun kena pakai duit. Ingat murah?? Basic setakat jahitan tgn tu dah ada, guna mesin jahit pun tau. Tinggal nak kemaskan jahitan je la. Option yg harus dipertimbangkan seseriusnya.

What else? Wah! Cara ckp aku mcm org tak bekerja je. Tapi pegi keje pukul 7.45 pagi and balik sampai rumah pukul 7.00 malam masih membosankan aku. Bagaimana??

2 comments:

Unknown said...

huhu....
Cite pasal oil n gas engineering cam mimpi ngeri je yg xkan ku ngadap lagik...

Weh..xkan xde ape2 kot...dah ade isi ke?huhuhu

normaziahnekmat said...

ade alex...cacing2 kerawit adela..

too soon la..relax2 dlu. kumpul duit. nak2 tgh2 gawat ni!